Poziționarea web este unul dintre principalele elemente care influențează direct traficul utilizatorilor care accesează și găsesc orice platformă online. Dacă o anumită pagină se află în primele rezultate ale căutării, atunci cel mai probabil se va primi o vizită de la mai multe persoane. Optimizarea SEO permite unei pagini web să îmbunătăţească poziţionarea motorului de căutare. Aceasta este o serie de metode foarte importante pentru a obține creșterea oricărei platforme și de aceea în acest articol se va afla tot ce trebuie de ştiut despre ea.
Ce implica procesul de optimizare SEO?
Prin optimizare SEO se înţeleg mai multe operaţiuni de optimizare foarte importante:
– Optimizarea on-page a site-ului care ajuta la o foarte bună prezentare a tuturor paginilor site-ului pentru boţii motoarelor de căutare;
– Optimizarea off-page care contribuie foarte mult la o indexare optimă şi care vizează link-urile care vin din exterior;
– Selectarea corectă a elementelor de branding şi mesajelor care trebuie să fie dispersate în online.
Ce este optimizarea SEO?
Optimizarea SEO consta în aplicarea unei serii de tehnici de îmbunătăţire a poziţionarea online a unei anumite platforme. Ceea ce se cauta cu aceste metode este să facă site-ul web să apară printre primele rezultate ale căutării efectuate de utilizatori în diferite browsere web (cum ar fi Google sau Yahoo, de exemplu).
Cele mai citite articole
Trebuie remarcat faptul că metodele aplicate în optimizarea SEO sunt cu scopul de a crește vizibilitatea web-ului fără a fi nevoie să se folosească anunțuri plătite. Anunțurile plătite sunt o strategie folosită de mulți pentru a apărea printre primele rezultate ale căutării, dar această strategie nu se aplică în optimizarea SEO. Acesta este motivul pentru care se spune că SEO caută rezultate „organice”, adică „rezultate neplătite.
Termenul SEO înseamnă „Search Experience Optimization”, care înseamnă exact „optimizarea experienței de căutare”. Acesta este motivul pentru care mulți susțin că o traducere SEO mai bună este „dați totul pentru utilizator”, deoarece ceea ce se caută este îmbunătățirea poziționării web, optimizând în același timp experiența pe care oamenii o au pe platformă.
Este una dintre cele mai evoluate discipline online din ultimii ani. Importanța sa este că optimizarea SEO să determine dacă site-ul este sau nu găsit de utilizator atunci când utilizatorul efectuează o căutare online.
Ce criterii sunt utilizate pentru a poziționa un site web?
Deși există o mare varietate de factori utilizați de motoarele web pentru a poziționa rezultatele, se poate spune, în general, că o astfel de poziționare se bazează pe relevanța și autoritatea paginii.
Relevanța poate fi definită că gradul de corespondență dintre cuvintele cheie introduse de utilizator în motoarele de căutare și conținutul paginii. Adică, un rezultat este mai relevant dacă corespunde criteriilor de căutare și nevoilor utilizatorilor.
Pe de altă parte, autoritatea se referă la gradul de popularitate al site-ului web. În acest sens, cu cât un astfel de site web este mai popular, va avea un rezultat mai bun în motoarele de căutare. În plus, faptul că o pagină online este populară înseamnă, de asemenea, că este apreciată de utilizatori.