Ce se schimbă în materie de advertoriale în 2021?
Iată o întrebare extrem de provocatoare la care specialiști de pretutindeni încearcă să găsească răspuns.
Coronavirus a schimba modul de cumpărare în România
Noua pandemie de coronavirus nu a atins încă vârful în țara noastră, dar mulți consumatori de toate vârstele și-au schimbat deja comportamentul în moduri care vor avea implicații durabile pentru mult timp de acum înainte. De obicei, durează aproximativ 60-90 de zile până când cineva dobândește un nou obicei și continuă să facă acest lucru atunci când nu este constrâns. Noi am depășit deja cu mult acest interval stabilit de către psihologi.
Pe măsură ce consumatorii se schimbă pentru a adopta noi comportamente și obiceiuri, aceștia se atașează de mărcile în care au încredere de mult timp pentru a trece cu ei prin criză. Trecerea de la „inovator și modern” la „testat și dovedit” este reală, așa încât este nevoie de îndemnuri publicitare schimbate, care să producă emoție, deoarece mai mult decât oricând oamenii au nevoie de empatie. Asta deși aparent cuvinte de genul empatie și brand, marcă, e-commerce, par a nu face casă bună împreună dacă privim lucrurile din perspectiva afaceriștilor.
Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) este întotdeauna o țintă în mișcare, deoarece algoritmii de căutare evoluează constant. Acest flux regulat cu siguranță nu se va schimba în 2021.
Utilizatorul: tot focusul asupra lui!
Experiența utilizatorului (UX) nu este doar un cuvânt la modă și nu poate fi trecută cu vederea de către oamenii din SEO. Proiectarea experiențelor digitale și a călătoriilor clienților nu doar din perspectiva și în beneficiul utilizatorului este o bună practică, care devine acum un factor central de clasificare pentru algoritmii de căutare.
Core Web Vitals este un set de valori din lumea reală, centrate pe utilizator, care cuantifică aspecte cheie ale experienței utilizatorului. Este foarte important în 2021 a se stabili dimensiunile corecte ale utilizabilității web, precum ar fi: timpul de încărcare, interactivitatea și stabilitatea conținutului pe măsură ce acesta se încarcă de diversele echipamente (telefon, tabletă, laptop).
Este o vreme în care clienții izolați fizic (uneori chiar izolați social!) pur și simplu nu sunt deschiși la a experimenta lucruri noi. Dacă în ultimii 2-3 ani românii testau produse și servicii cu entuziasm, acum au trecut de la o mentalitate de explorator la o mentalitate de întreținere. Advertorialele trebuie să se plieze așadar pe acest comportament, iar brandurile să înțeleagă asta dacă nu vor să falimenteze.
Cele mai citite articole
Este mai ușor pentru acele business-uri care gravitează în jurul experienței utilizatorului și nu sunt generatoare de alte temeri suplimentare (legate de produsele și serviciile pe care le comercializează) unor potențiali clienți de Sars-Cov-2.
Consumatorii mai în vârstă, chiar dacă s-ar putea să se simtă inconfortabil să cumpere produse alimentare sau nealimentare online, din cauza coronavirusului s-au adaptat. Aproape 40% dintre cumpărătorii online actuali au făcut prima achiziție în martie 2020 spun statisticile. Așadar fenomenul de digitalizare se accentuează, iar publicitatea online devine tot mai importantă într-o aglomerație de nedescris care iată, s-a mutat acum din mediul fizic în cel virtual.
Românii, de la cei mai mici la seniorii de 80 – 90 de ani iată că au făcut ceea ce știu ei mai bine: sau adaptat situației. Iar faptul că oamenii sunt obligați să facă lucruri noi accelerează transformarea digitală a societății.
În ultima perioadă apar noi domenii despre care nu ne-am fi imaginat vreodată că vor putea să își ofere serviciile online: telemedicina deja se implementează cu rapiditate și în România, la fel și o serie de servicii bancare.
Românii care erau învățați să stea umili la cozi al ghișee, iată că descoperă că se poate și altfel. Iar acesta este un lucru extraordinar de bun pe care pandemia de coronavirus la generat.
Advertorialele inteligente, în trend și în valul 2 și 3 al pandemiei de Sars-Cov-2
Dar pentru că lumea se mută cu mic cu mare în online, advertorialele nu își vor pierde popularitatea nici în 2021. Ba din contră, putem spune.
Marketerii și agențiile de publicitate învață din mers ca să dea dovadă de tot mai multă agilitate în strângerea datelor esențiale și în luarea deciziilor esențiale.
Apelează la Adrevolution în anul ce vine, dacă vrei să treci cu bine cu business-ul tău online prin pandemie!